Σημερινό ανάγνωσμα από την  Καινή διαθήκη: Προς Ρωμαίους 7:14-8:8

Ο Χριστιανός και η επιλογή του να ακολουθήσει το Πνεύμα αντί την σάρκα.

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι ο νόμος του Θεού είναι καλός αλλά έγινε αφορμή για να έρθει η  καταδίκη και ο θάνατος στην ζωή του ανθρώπου. Κάθε άνθρωπος κουβαλά μέσα του την αμαρτωλή φύση του ( σάρκα ) η οποία τον ωθεί στην ανυπακοή σε αυτά που ο νόμος του Θεού λέει. Από την άλλη το πνεύμα του ανθρώπου αναζητεί τον δημιουργό του, αυτόν που του χαρίζει νόημα ζωής.  Η ελευθερία που χάρισε ο Θεός στον άνθρωπο τον αφήνει να διαλέξει την σάρκα ή το πνεύμα στην ζωή του. Η επιλογή που κάνει ο χριστιανός είναι σαφώς αυτή που του προσφέρει το Πνεύμα επιλογή που του χαρίζει νέα ζωή με τον Θεό.

Ο Χριστιανός με το Πνεύμα παλεύει την σάρκα. 

Όμως ο χριστιανός δεν απαλλάσσεται από την σάρκα του όταν κάνει την επιλογή να ακολουθήσει το Πνεύμα του Θεού στην ζωή του. Η αμαρτωλή φύση κατοικεί ακόμα μέσα του και προσπαθεί να τον παρασύρει στην παλιά του ζωή καθώς αντιμάχεται με το Πνεύμα του Θεού μέσα του. Η σάρκα  συνεχίζει να ενεργεί μέσα στην ζωή του πιστού όταν αυτός ξεχνά ότι είναι νεκρός ως προς την αμαρτία. Ο χριστιανός τότε αντί να βλέπει στην δύναμη του Θεού βλέπει στην δύναμη της αμαρτίας που ενεργείται στον κόσμο γύρω του ( που δεν έχουν πιστέψει στον Θεό) και παρασύρεται στην ανυπακοή που του προσφέρει. Θέλει τότε να κάνει το σωστό αλλά βλέπει μέσα του την δύναμη της αμαρτίας να εξουσιάζει την θέληση του και να τον ωθεί στην ανυπακοή που τόσο μισεί. Τότε νοιώθει ταλαίπωρος, δυστυχισμένος και εγκλωβισμένος στην αμαρτία και τον θάνατο. 

Ο Χριστιανός παίρνει δύναμη που του δίνει ο Ιησούς Χριστός ενάντια στην σάρκα.

Η σάρκα και το πνεύμα αντιμάχονται μέσα στον άνθρωπο και ο πιστός καθώς αγωνίζεται καλά κάνει να αναγνωρίζει την δύναμη του Θεού μέσα του όπως αυτή του την χάρισε ο Ιησούς Χριστός.  Πρέπει λοιπόν ο χριστιανός να αναγνωρίσει ότι κανένας δεν μπορεί να κατακρίνει το πιστό παιδί του Θεού αυτόν που δεν περπατά με την αμαρτωλή φύση του αλλά με το Πνεύμα. Αν στο περπάτημα του όμως εξαπατηθεί και παραδοθεί στην αμαρτωλή φύση του τότε ο διάβολος παίρνει αφορμή να τον κατηγορήσει ( αφορμή που στην ουσία δεν έχει γιατί την τιμωρία της αμαρτίας μας την σήκωσε ήδη πάνω του ο Ιησούς Χριστός). Τότε ο διάβολος καταφέρνει να του κλέψει το περπάτημα του μαζί με τον Θεό κάτι που σαφώς στεναχωρεί αφάνταστα τον Θεό.

 

 

 

 

Rate this item
(0 votes)

Σημερινό ανάγνωσμα από την  Καινή διαθήκη: Προς Ρωμαίους 7:1-13

Ο Χριστιανός ο νόμος του Θεού και η αμαρτία

Ο απόστολος Παύλος προσπαθεί μέσα από ένα ζωντανό παράδειγμα της καθημερινότητας να βοηθήσει έτσι ώστε ο χριστιανός να καταλάβει την θέση που του χάρισε ο Θεός σε σχέση με την αμαρτία και τον νόμο. Ο νόμος του Θεού δεν μπορεί να εφαρμοστεί πάνω στους νεκρούς! Αν λοιπόν ο χριστιανός είναι νεκρός ως προς την αμαρτία ( ο Ιησούς Χριστός πέθανε στην θέση του) τότε ο νόμος του Θεού και η καταδίκη του επάνω στην αμαρτία δεν μπορούν να πέσουν του. Ο νόμος του Θεού ορίζει πως μια γυναίκα που ο άνδρας της είναι νεκρός έχει την ελευθερία να ξανά παντρευτεί  με άλλον. Με παρόμοιο τρόπο η αμαρτία πέθανε ώστε ο χριστιανός να έχει ελευθερία όπως ορίζει ο νόμος του Θεού να παντρευτεί αυτόν που τόσο απλόχερα του πρόσφερε την αγάπη και την λύτρωση – τον Ιησού Χριστό. Ο Χριστιανός αφήσε λοιπόν την παλιά του σχέση με την αμαρτία η η οποία οδηγούσε στον θάνατο και ξεκινήσε μια νέα σχέση αγάπης και αφοσίωσης που του χάρισε ο Ιησούς Χριστός. Αυτή η νέα σχέση δεν βασίζεται πάνω στον νόμο αλλά έχει θεμέλιο της την αγάπη ( το νέο πνεύμα).

Ο νόμος του Θεού, ο διάβολος και ο θάνατος.

Ο νόμος του Θεού δείχνει τον χαραχτήρα του Θεού ( άγιος και δίκαιος ). Αυτός ήταν ο λόγος που ο Θεός έδωσε τον νόμο του στους ανθρώπους. Ο διάβολος όμως έπρεπε και πάλι να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα να κάνει, δηλαδή να διαβάλει την αλήθεια και τον σκοπό του Θεού. Με αφορμή τον νόμο λοιπόν ο διάβολος έσπειρε μέσα στις καρδιές των ανθρώπων την επιθυμία να κάνουν αυτό που υ απαγόρευε ο νόμος του Θεού. Η παράδωση του ανθρώπου στην επιθυμία αυτή ( εξασκώντας την  ελευθερία που του χάρισε ο Θεός) γέννησε την αμαρτία που αποτέλεσμα είχε να απομακρύνει τον άνθρωπο από τον Θεό ( θάνατος). Ο νόμος του Θεού δεν άλλαξε με την ανυπακοή του ανθρώπου αλλά συνεχίζει να είναι άγιος και δίκαιος όπως αυτόν που τον θέσπισε. Ο Θεός λοιπόν δεν μπορούσε να ακυρώσει τον νόμο που ο ίδιος θέσπισε αλλά έπρεπε να βρει την λύση με την οποία θα εφάρμοζε τον νόμο εναντίον του ανθρώπου ( δικαιοσύνη Θεού ) αλλά συνάμα να επαναφέρει  τον άνθρωπο πίσω κοντά του ( νέα ζωή) 

 

 
Rate this item
(0 votes)

Σημερινό ανάγνωσμα από την Καινή διαθήκη Προς Ρωμαίους 6:1-23

Ο διάβολος διαβάλει την αγάπη του Θεού

Απο το προηγούμενο κεφάλαιο συμπεράναμε ότι ο Θεός παίρνει την αμαρτία μας και τις αδυναμίες μας και τις μετατρέπει σε ευλογίες και δύναμη. Αυτή την ένδοξη δικήρυξη μπορεί ο εχθρός της ψυχής ( διάβολος ) να την διαβάλει. Κάποιος λοιπόν μπορεί με αφορμή το μεγαλείο της αγάπης του Θεού στην ζωή του να αρχίσει να βλέπει την αμαρτία του ελαφριά. «Αν η αμρτία μου φανερώνει με δύναμη την αγάπη του Θεού στην ζωη μου τότε γιατί να μην αμαρτάνω;» σκέφτεται. Ο απόστολος Παύλος καταδικάζει αυτή την σκέψη και την στάση καρδιάς που δημιουργεί. Ο πιστός πέθανε ως προς την αμαρτία. Όταν η καταδίκη της αμαρτίας μας έπεσε πάνω στον Χριστό αυτός πέθανε στην θέση μας. Η αμαρτία έχασε το όπλο της ενάντια σε κάθε ανθρώπο που με πίστην δέχεται το έργο που ο Ιησούς Χριστός έκανε γι’ αυτόν. 

Νεκρός για την αμαρτία

Ο  Ιησούς Χριστός πέθανε στην θέση μας ουσιαστικά ακυρώνοντας την καταδίκη που ο θάνατος και η αμαρτία έφερε στην ζωή μας. Η βάπτιση του πιστού υποδηλώνει την  αντικατάσταση αυτή που ο Ιησούς Χριστός έκανε. Πλέον η αμαρτία όταν βλέπει ένα πιστό παιδί του Θεού δεν μπορεί να τον καταδικάσει. Ο θάνατος έπαψε να είναι όπλο της αμαρτίας εναντίον μας αφού για την αμαρτία είμαστε ήδη νεκροί. Αν λοιπόν είμαστε νεκροί προς την αμαρτία γιατί να επιτρέψουμε την αμαρτία να κυριεύσει ξανά την ζωή μας; Προσοχή λοιπόν! Ο Ιησούς Χριστός δεν πέθανε για χάρη μας ώστε να μπορούμε πια να αμαρτάνουμε ελεύθερα αλλά για να περπατήσουμε ελεύθεροι και λυτρωμένοι από το κακό σε μια νέα ζωή. Αυτός είναι ο πραγματικός προορισμός του ανθρώπου

Προορισμός του ανθρώπου | Αγώνας ενάντια στην Αμαρτία

 Κάθε πιστό παιδί του Θεού οφείλει να βλέπει τον εαυτό του νεκρό ως προς την αμαρτία  και προορισμένο σε μια ένδοξη και αναστημένη ζωή μαζί με τον Θεό ( βλέπε περισσότερα ‘ ο προορισμός του ανθρώπου ‘).  Δυστυχώς σήμερα πολλοί χριστιανοί ζουν μέσα στην αυτολύπηση και την μιζέρια αγνοώντας την μεγάλη νίκη που τους χάρισε ο Ιησούς Χριστός πάνω στην αμαρτία. Έχουν παρατήσει τον πνευματικό τους αγώνα πιστεύοντας πως η δύναμη της αμαρτίας υπερβαίνει των δυνάμεων τους. Μπροστά σε τέτοιες σκέψεις το πιστό παιδί του Θεού πρέπει να δηλώνει « είμαι νεκρός ως προς την αμαρτία και με την ανάσταση του ο Ιησούς Χριστός  μου χάρισε νέα ζωή ελεύθερη από την καταδίκη του εχθρού». Αυτό δεν σημαίνει ότι ο πιστός είναι αναμάρτητος αλλά ότι δεν είναι πλέον κάτω από την καταδίκη της αμαρτίας του. Αν δεν πάρουμε το έργο που έκανε ο Ιησούς Χριστός για μας στα σοβαρά ( νομίζοντας ότι μπορούμε να  αφήνουμε την αμαρτία ανεξέλεγκτη στην ζωή μας) τότε ξεφεύγουμε από τον προορισμό μας ( προορισμός του ανθρώπου ) και αναβιώνουμε την ζωή του θανάτου ( παλιού μας εαυτού). Αν όμως  στην ελευθερία που ο Ιησούς Χριστός μας χάρισε από την αμαρτία υποταχτούμε στην αγάπη του Θεού αγωνιζόμενοι ενάντια στην αμαρτία και το κακό το αποτέλεσμα θα είναι αιώνια ζωή ( προορισμός του ανθρώπου).

 
Rate this item
(0 votes)

Σημερινό ανάγνωσμα από την Καινή διαθήκη Προς Ρωμαίους 5:6-21

Ελπίδα στην Θεική αγάπη που χαρίζει δικαιοσύνη Θεού

Η ελπίδα λοιπόν πάνω στην οποία χτίζει ο πιστός χριστιανός βασίζεται πάνω στην απίθμενη αγάπη του Θεού.  Η ελπίδα μας δέν βρίσκεται στα  καλά έργα που καταφέραμε, ούτε επειδή κάναμε λιγότερες αμαρτίες απο άλλους. Η ελπίδα μας δεν βρίσκεται στο ότι για τους άλλους είμαστε πνευματικοί ......ΟΧΙ..... Η ελπίδα μας βασίζεται στην αγάπη του Θεού,τέτοια αγάπη που ενώ εμείς ακόμα ζούσαμε μέσα στην αμαρτία και στα λάθη αυτός πήρε την τιμωρία που οι αμαρτίες μας άξιζαν.  Κάποιος που αγωνίζεται για κάτι καλό μπορεί με αυτοθυσία να φτάσει σε εκείνο το σπουδαίο επίπεδο αγάπης που είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει ακόμα και τον θάνατο γι’ αυτό που πιστεύει. Ο Θεός όμως δεν είδε τα καλά έργα μας, δεν είδε ακόμα την μετάνοια μας και την αλλαγή μας όταν αποφάσισε να πεθάνει για μας επάνω στον σταυρό. Αυτή η αγάπη δεν είναι απλα ηρωική, είναι υπέρλογη, είναι ακατανίκητη, είναι Θεική. Αν ο Θεός λοιπόν αποφάσισε να μας αγαπήσει σε τέτοιο βαθμό ( Θεική αγάπη ) χαρίζοντας μας δικαιοσύνη Θεού μπορούμε να είμαστε σίγουροι καθώς τον εμπιστευόμαστε πως θα καλυψει τις αμαρτίες μας και θα μας σώσει απο την κόλαση ( οτιδήποτε είναι μακριά απο τον Θεό).

Η Θεική αγάπη επουλώνει τις πληγές της αμαρτιας

Ο πιστός χριστιανός λοιπόν μπορεί να έχει καύχηση, όχι στα έργα του , όχι στην δύναμη του, όχι στην καλοσύνη του αλλά στην Θεική αγάπη το έργο και την δύναμη του Θεού στην ζωή του. Πόσο όμορφα αλήθεια ο Θεός παίρνει τις πληγές της  αμαρτίας μας και τις μετατρέπει σε σημάδια αγάπης. Με την αμαρτία του Αδάμ βασίλευσε ο θάνατος και η κατάκριση σε όλους τους ανθρώπους ( πρωτοπατορικό αμάρτημα). Ο Ιησούς Χριστός όμως με τον θάνατο του έκανε να υπερπερισεύσει η χάρη και η αγάπη του Θεού σε πολλούς ανθρώπους. Οι πληγές της αμαρτίας όχι μονο επουλώθηκαν και έκλεισαν μια για πάντα (αφού η ποινή που επέβαλλε ο νόμος πληρώθηκε και στον άνθρωπο δόθηκε δικαιοσύνη Θεού ) αλλά μετατράπηκαν σε σημάδια αγάπης και χάρης που χάρισαν επουράνιες ευλογίες και δόξα Θεού σε κάθε πιστό. Η αμαρτία και το όπλο της, ο θάνατος, έδωσαν την θέση τους στην χάρη ( πλούσιες ευλογίες και δοξα Θεού στον άνθρωπο παρόλο που δεν το αξίζει ) που όπλο της πιά έχει την δικαιοσύνη Θεού που χαρίζει ο Θεός σε κάθε πιστό.  

 
Rate this item
(0 votes)

Σημερινό ανάγνωσμα από την Καινή διαθήκη Προς Ρωμαίους 4:13-5:5

Η επαγγελία που ο Θεός έδωσε στον Αβραάμ 

 

Ο απόστολος Παύλος συνεχίζει τα επιχειρήματα του σχετικά με την δικαιοσύνη του Θεού δια πίστεως κάνοντας αναφορά στην επαγγελία ( υπόσχεση  ) του Θεού στον Αβραάμ. Αν η επαγγελία αυτή εξαρτιόταν από την αγιοσύνη του Αβραάμ με βάση τα έργα του τότε δεν θα εκπληρωνόταν  (14) και η πίστη του Αβραάμ στον Θεό δεν θα είχε αξία. Ο Αβραάμ πήρε από πολύ νωρίς την επαγγελία του Θεού στην ζωή του που του έλεγε ότι θα γινόταν κληρονόμος του κόσμου. Όταν αυτή η επαγγελία έγινε από τον Θεό στον Αβραάμ αυτός δεν είχε παιδιά και η γυναίκα του ήταν στείρα.  Ο Αβραάμ στάθηκε με πίστη στην επαγγελία γνωρίζοντας πως ο Θεός είναι υπεράνω των οποιωνδήποτε εμποδίων και προβλημάτων αντιμετώπιζε. Ήξερε ότι μπορούσε να βασιστεί στον λόγο του Θεού ήξερε ότι μπορεί να τον εμπιστευτεί ( ΠΙΣΤΗ ) και έτσι δεν έχασε την ελπίδα του.

 

Ο Αβραάμ προσπαθεί με τα έργα του να κερδίσει την επαγγελία

 

Όλα τα έργα του όμως του Αβραάμ δεν ήταν άγια! Αναφέρεται λοιπόν μέσα στην Παλαιά διαθήκη ότι καθώς η υπόσχεση του Θεού καθυστερούσε στην ζωή του έπεσε στην παγίδα να προσπαθήσει με τις δικές του σκέψεις και λύσεις να την διεκδικήσει. Άφησε λοιπόν την γυναίκα του Σάρα να τον παρασύρει να κοιμηθεί με την δούλη της ώστε του χαριστεί ο κληρονόμος που του υποσχέθηκε ο Θεός. Όταν όμως ο Θεός δίνει μια υπόσχεση δεν χρειάζεται την δική μας βοήθεια. Αν εμείς λοιπόν προσπαθούμε με δικά μας μέσα να βοηθήσουμε τον Θεό να εκπληρώσει την υπόσχεση του στην ζωή μας τότε παρασυρόμαστε στην αμαρτία.  Ο Θεός όμως δεν έμεινε στο λάθος του Αβραάμ, ούτε αθέτησε την υπόσχεση που του έδωσε επειδή ο Αβραάμ έκανε λάθος.  Όχι η υπόσχεση που του έδωσε δεν καταργήθηκε γιατί δεν ήταν συνδεδεμένη με τα καλά έργα του Αβραάμ αλλά με την ειλικρινή πίστη και αγάπη του για τον Θεό. 

 

Ο Θεός μένει πιστός | Η πίστη χαρίζει δικαιοσύνη Θεού

 

Επαναλαμβάνει λοιπόν ο Θεός την επαγγελία του στον Αβραάμ μετά το λάθος που έκανε με την δούλη της Σάρας Άγαρ. Ο Αβραάμ τότε ενώ ήταν περίπου εκατόν χρόνων και ενώ το δικό του σώμα και αυτό της γυναίκας του θεωρούνταν νεκρά από άποψη γονιμότητας πίστεψε εκ νέου την  επαγγελία του Θεού.  Η πίστη υπερβαίνει την ανθρώπινη λογική υπερβαίνει τις ανθρώπινες θεωρίες και την  επιστήμη. Πίστη είναι να μην κοιτάς στα δικά σου λάθη και αδυναμίες αλλά στην δύναμη, αγιότητα και αγάπη του Θεού. Ο Αβραάμ με πίστη άφησε την ανθρώπινη λογική κατά μέρος, αψήφησε την ανθρώπινη γνώμη ακόμα και το ίδιο του το σώμα γνωρίζοντας ότι ο Θεός είναι υπεράνω. Εντέλει ο Αβραάμ αποκτά τον πολυπόθητη επαγγελία  όπως ο Θεός όρισε στην ζωή αφού του χαρίζεται ένας γιός ( Ισαάκ ) από την στείρα και ξεπερασμένη σε ηλικία γυναίκα του Σάρα. Αυτή η έμπρακτη πίστη είναι που συγκινεί  τον Θεό ώστε να τον κάνει να χαρίσει την  δικαιοσύνη του στον πιστό Αβραάμ. Παρομοίως μια άλλη επαγγελία του Θεού στέκει για κάθε άνθρωπο που πρόθυμα θα την δεχτεί με πίστη. Η επαγγελία της σωτηρίας σ’ αυτούς που αναγνωρίζουν και εμπιστεύονται το έργο που ο Ιησούς Χριστός έκανε γι’ αυτούς. Αυτοί ακουμπούν τα βάρη της αμαρτίας τους πάνω στον σταυρό που ο Ιησούς Χριστός δέχτηκε να κουβαλήσει για χάρη τους και συνάμα εμπιστεύονται την υπέρλογη ανάσταση του από τους νεκρούς που τους χαρίζει την νίκη  επάνω στον πνευματικό θάνατο και την αιώνια ζωή.  

 

Υπομονή, ελπίδα και πίστη μέσα στις  θλίψεις 

 

Ο άνθρωπος λοιπόν που με πίστη ακουμπά τα βάρη του στον σταυρό μπορεί να ελπίζει στην δόξα του Θεού. Η δόξα του Θεού παραπέμπει σ’ αυτό που ο Θεός πραγματικά είναι δηλαδή τον χαραχτήρα και την υπόσταση του ( Αγάπη, Καλοσύνη, έλεος, χάρη, δικαιοσύνη).  Η ελπίδα αυτή χαρίζει μια σπουδαία καύχηση στον πιστό καύχηση στο πρόσωπο και τον χαραχτήρα του Θεό. Η καύχηση αυτή που βάση της έχει την πίστη δεν προστατεύει τον πιστό από τις θλίψεις και τις δυσκολίες της ζωής. Μέσα όμως στις θλίψεις ο πιστός μαθαίνει την υπομονή , η υπομονή του χαρίζει δοκιμασμένο χαραχτήρα και πνευματική δύναμη που του χαρίζουν ελπίδα παρόλο που οι καταστάσεις της ζωής και οι δυσκολίες μπορεί να είναι απογοητευτικά άσχημες και ανυπόφορες. Η ελπίδα αυτή ποτέ μα ποτέ δεν απογοητεύει το πιστό παιδί του Θεού, αφού έμαθε πλέον να εμπιστεύεται και να ακουμπά στην αγάπη του.

 
Rate this item
(0 votes)

Σημερινό ανάγνωσμα από την Καινή διαθήκη Προς Ρωμαίους 4:1-12

Καλά έργα ή Πίστη; | Ο Πατριάρχης Αβραάμ

Σε αυτό το κεφάλαιο ο απόστολος Παύλος ξεκινά μια αντιπαράθεση σχετικά με τα καλά έργα και την πίστη και την σημασία τους για την δικαιοσύνη του Θεού. Ξεκινά με το παράδειγμα του Αβραάμ, τον οποίο ο λαός Ισραήλ βλέπει ως πατριάρχη πατέρα του έθνους και φέρνει παράδειγμα την ζωή, την πίστη και τα καλά έργα του. Αν ο πατριάρχης Αβραάμ έκανε καλά έργα στην ζωή του αυτά δεν του χάρισαν την δικαιοσύνη του Θεού αλλά αυτή των ανθρώπων ( δεν έχει καύχημα ενώπιον του Θεού (2)). Αντιθέτως όμως η Αγία Γραφή ξεκαθαρίζει ότι την δικαιοσύνη του ενώπιον του Θεού ο  Αβραάμ δεν την κέρδισε αλλά του δόθηκε από τον Θεό  ( Δώρο ) όταν ο Αβραάμ με πίστη δέχτηκε τον Θεό και την αγάπη του στην ζωή του. Αν η δικαιοσύνη του Θεού τού δόθηκε για τα καλά έργα του τότε δεν θα του χαριζόταν αλλά θα την έπαιρνε ως μισθό (4) όμως όπως αναφέρεται ξεκάθαρα μέσα στην Αγία Γραφή ο πατριάρχης Αβραάμ πήρε την δικαιοσύνη του Θεού επειδή με πίστη εμπιστεύτηκε στην ζωή του τον Θεό που χαρίζει  δικαιοσύνη στον ασεβή ( αμαρτωλός ). Ο αμαρτωλός παίρνει χάρισμα την δικαιοσύνη του Θεού,  δεν την πληρώνεται ( μισθό ) για  τα καλά έργα με τα οποία θα καταφέρει να αποδείξει ότι την αξίζει. Ο λόγος που ο Θεός δεν δίνει τη δικαιοσύνη του ως πληρωμή είναι γιατί τότε κανένας άνθρωπος δεν θα μπορούσε να την πάρει ( αυτό άλλωστε απέδειξε ο νόμος (Παλαιά διαθήκη)).

Οι Ψαλμοί του Δαβίδ | Μακάριοι αυτοί που τους σκεπάστηκαν οι αμαρτίες

Συνεχίζει ο απόστολος Παύλος το επιχείρημα για την δικαιοσύνη του Θεού κάνοντας αναφορά στον Δαβίδ ( ψαλμοί του Δαβίδ από την Παλαιά διαθήκη ). Μακάριοι ( δηλαδή ευτυχισμένοι) λοιπόν είναι αυτοί που τους συγχωρήθηκαν οι αμαρτίες (σκεπάστηκαν οι αμαρτίες). Μακάριοι αυτοί που ο Θεός δεν τους λογαριάζει τις αμαρτίες τους ( ψαλμοί του Δαβίδ). Αυτός ο μακαρισμός του Δαβίδ θεωρεί δεδομένη την αμαρτία στον άνθρωπο και ονομάζει χαρούμενούς και ευτυχισμένους ( μακάριοι ) αυτούς που ο Θεός τους χαρίζει συγχώρεση. Πως μπορεί λοιπόν ο άνθρωπος να προσπαθεί να κερδίσει την δικαιοσύνη του Θεού ( ως μισθό ) με τα καλά έργα του ; Αν το κάνει αυτό μάλλον δεν  έχει συνειδητοποιήσει τις αμαρτίες και τα λάθη του.

Η περιτομή | Σημάδι πίστης που ο πατριάρχης Αβραάμ ακολούθησε

Ο πατριάρχης Αβραάμ πήρε την δικαιοσύνη του Θεού πριν ακόμα κάνει περιτομή στο σώμα του (10) και στην συνέχεια  η περιτομή του έγινε σφραγίδα της δικαιοσύνης που το χάρισε ο Θεός. Η περιτομή με άλλα λόγια ήταν σημάδι της υπόσχεσης του Θεού ( σφραγίδα ) να του καλύψει τις αμαρτίες του και να του χαρίσει δικαιοσύνη μπροστά του. Έγινε λοιπόν έτσι πατέρας όλων αυτών που με πίστη ακουμπούν τα βάρη τους ( αμαρτίες ) στον δίκαιο Θεό που συγχωρεί και καλύπτει τις αμαρτίες τους.  

 

Rate this item
(0 votes)

Σημερινό ανάγνωσμα από την Καινή διαθήκη Προς Ρωμαίους 3:9-31

Όλοι είμαστε αμαρτωλοί | Αμαρτία και μετάνοια! ( 9-18)

Όλοι οι άνθρωποι είναι αμαρτωλοί ( Ισραηλίτες και εθνικοί ). Όλοι απορρίψαμε τον Θεό διαλέγοντας την αμαρτία στην ζωή μας. Μεγαλύτερη αμαρτία για την οποία όλοι είμαστε ένοχοι είναι η περηφάνια και ο εγωισμός μας που μας κάνει να νομίζουμε ότι δεν χρειαζόμαστε τον Θεό  και έτσι να μην τον  αναζητούμε. Η αμαρτία της γλώσσας και η αμαρτία στις σκέψεις είναι κάτι πολύ συχνό μέσα στην ζωή κάθε ανθρώπου(13-14) . Από τις σκέψεις και την γλώσσα μας πηγάζουν οι πράξεις μας , πράξεις που διακατέχονται από φόβο, πίκρα και στεναχώρια (15-17).  Κάνουμε μάλιστα ακόμα χειρότερη την θέση μας μπροστά στον Θεό λογαριάζοντας την αμαρτία μας ασήμαντη αμελώντας την μετάνοια και την επιστροφή στον Θεό .  Πολλές φορές ο άνθρωπος φτάνει στο σημείο να πιστεύει ότι δεν μπορεί να σκέφτεται να μιλά ή να πράττει διαφορετικά.  Ακούμε παραδείγματος χάριν τον εαυτό μας να λέει ‘ δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά, χωρίς να το καταλάβω αγχώνομαι‘  επιτρέποντας σε ανεξέλεγκτες σκέψεις να εξουσιάζουν την ζωή μας. Αν συνειδητοποιήσουμε όμως την αμαρτία μας  και την πάρουμε στα σοβαρά τότε με φόβο Θεού (18) αλλάζουμε τις σκέψεις μας ( μετάνοια ) και με αποφασιστικότητα και πίστη διεκδικούμε την σωτηρία του Θεού. 

Ο νόμος του Θεού ( Παλαιά διαθήκη ) | Ο πραγματικός σκοπός του. (19-23)

Με τον νόμο του Θεού όπως αυτός περιγράφεται στην Παλαιά διαθήκη όλοι οι άνθρωποι γίνονται υπόλογοι στον Θεό για την αμαρτία τους. Αν όμως όλοι είμαστε αμαρτωλοί τότε όλοι είμαστε και ένοχοι, άξιοι καταδίκης μακριά από τον Θεό ( θάνατος ) . Τι γίνεται λοιπόν; Γιατί ο Θεός θέσπισε τον νόμο αφού κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να καυχηθεί ότι μπορεί να τον τηρήσει; Την απάντηση μας την δίνει το χωρίο 20 όπου αναφέρεται ότι με τον νόμο ο άνθρωπος είναι αδύνατο να σταθεί μπροστά στον δίκαιο Θεό. Ο Θεός θέλησε με τον νόμο να κάνει τον άνθρωπο να συνειδητοποιήσει την αμαρτία του και με ταπείνωση να αναζητήσει την σωτηρία του Θεού ( μετάνοια ). Η δικαιοσύνη του Θεού ζητά την δίκαια καταδίκη των αμαρτωλών μακριά του (  που ουσιαστικά είναι ο ορισμός του θανάτου ) αλλά η αγάπη του έρχεται να ικανοποιήσει τον νόμο και την καταδίκη του μέσα από την σταυρική θυσία που ο Ιησούς Χριστός δέχτηκε να υποστεί για μας(22). 

Η σωτηρία που προσφέρει ο Ιησούς Χριστός (24-26)

Είναι αλήθεια λοιπόν ότι όλοι είμαστε αμαρτωλοί μπροστά στον Θεό αλλά ο απόστολος Παύλος μας διδάσκει εδώ πως όλοι μπορούμε να βρούμε σωτηρία και δικαίωση μπροστά στον Θεό αν επικαλεστούμε την αγάπη του όπως την φανέρωσε ο Ιησούς Χριστός με την σταυρική του θυσία. Ο Θεός λοιπόν δείχνει το μεγαλείο της δικαιοσύνης του χωρίς να αναιρέσει τον νόμο που αυτός θέσπισε! Το κάνει αυτό φανερώνοντας στους ανθρώπους το μεγαλείο της απύθμενης αγάπης του για αυτούς. Την αβάσταχτη καταδίκη του νόμου την σηκώνει ο ίδιος του μέσα από την σταυρική θυσία που ο Ιησούς Χριστός υπέστη για μας.

Συμπέρασμα | Σωτηρία με την πίστη (27-31)

Ο απόστολος Παύλος ολοκληρώνει το κεφάλαιο αυτό συμπεραίνοντας ότι κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να καυχηθεί στα έργα του ή στην δικαιοσύνη του μπροστά στον Θεό. Καμιά καταγωγή και καμιά θέση δεν μπορεί να σου χαρίσει την σωτηρία της ψυχής σου. Ο μόνος δρόμος που ο Θεός έχει ανοίξει για σωτηρία είναι αυτός της αγάπης. Αν αναγνωρίσει ο άνθρωπος στην αγάπη του Θεού όπως αυτή την φανέρωσε ο Ιησούς Χριστός τότε με μετάνοια και πίστη μπορεί να διεκδικήσει την σωτηρία που ο Θεός τόσο απλόχερα χαρίζει. Ας μην γινόμαστε καχύποπτοι γιατί ο Θεός χαρίζει την σωτηρία ΔΩΡΕΑΝ, όχι! Πως αλλιώς θα μπορούσαμε να γνωρίσουμε την αγάπη του σε όλο της το μεγαλείο. 

 
Rate this item
(0 votes)

Σημερινό ανάγνωσμα από την Καινή διαθήκη Προς Ρωμαίους 2:25-3:8

Οι Ισραηλίτες χριστιανοί είχαν γεννηθεί και μεγαλώσει με την  Παλαιά διαθήκη ( ιουδαϊκός νόμος ). Ο Ιουδαϊκός νόμος καθόριζε πολλές τελετουργίες και νόμους που έπρεπε να ακολουθούν οι πιστοί ισραηλίτες για να καθαρίζονται από την αμαρτία που τους κρατούσε  μακριά από τον Θεό. Ακολουθώντας όμως την Παλαιά διαθήκη στην οποία περιγράφεται με λεπτομέρεια ο ιουδαϊκός νόμος ήταν αδύνατο να εξιλεωθεί ο άνθρωπος για την αμαρτία του. Αυτό ακριβώς άλλωστε επιδίωκε ο Θεός να δείξει στον άνθρωπο, ότι δηλαδή η τήρηση του νόμου, κάποιων τελετών και ιεροτελεστιών δεν φτάνουν και δεν μπορούν να αποκαταστήσουν την σχέση του ανθρώπου με τον Θεό.

Η Περιτομή για τους Ισραηλίτες

Η περιτομή ήταν ένα σύμβολο αφιέρωσης στον Θεό την οποία οι ισραηλίτες έπρεπε να κάνουν στα αρσενικά παιδιά τους την 8η ημέρα μετά την γέννηση τους . Η περιτομή ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει κάποιος ισραηλίτης όπως σήμερα με το βάπτισμα δηλώνει ο πιστός την πίστη και την υπακοή του στον Ιησού Χριστό. Οι πρώτοι χριστιανοί λοιπόν που ήταν ισραηλίτες έβλεπαν ακόμα στην περιτομή κάποια αξία που τους ξεχώριζε από τους άλλους χριστιανούς. Μάλιστα οι Ιουδαίζοντες χριστιανοί ( όπως ονομάζονταν οι ισραηλίτες χριστιανοί για τους οποίους ο  ιουδαϊκός νόμος ήταν προϋπόθεση της πίστης τους στον Χριστό ) ήθελαν να κάνουν περιτομή σ’ αυτούς που γίνονταν χριστιανοί από τα έθνη ( εθνικούς ). Ο απόστολος Παύλος τονίζει ότι ο Θεός δεν ξεχωρίζει τον Ισραηλίτη χριστιανό από τον εθνικό. Αληθινή περιτομή ( αφιέρωση στον Θεό ) δεν είναι αυτή που κάνει κάποιος με την σάρκα  αλλά η περιτομή στην καρδιά. Ο Θεός βλέπει την καρδιά των ανθρώπων όχι την σάρκα τους ή την θέση τους ή την ανθρώπινη δόξα που κατέχουν για να τους κρίνει. Έτσι και εμείς σήμερα δεν πρέπει να πιστεύουμε ότι το  χριστιανικό μας βάπτισμα χωρίς πίστη, αγάπη και υπακοή στον Θεό μπορεί να μας σώσει. Η Ελληνική μας καταγωγή, η ιστορία μας δεν μπορούν να μας σώσουν και να αποκαταστήσουν την σχέση μας με τον Θεό. Αυτό το έργο είναι αδύνατο να το καταφέρει άνθρωπος, γι’ αυτό άλλωστε χρειάστηκε ο Θεός να θυσιάσει τον μονάκριβο του γιο ώστε η αμαρτία μας να πέσει επάνω του και εμείς να μπορούμε με πίστη και ελπίδα να σταθούμε στην αγάπη του.

 Οι Ισραηλίτες και οι υποσχέσεις του Θεού (1-8)

Ο Θεός πάντα μένει πιστός στις υποσχέσεις του ακόμα και όταν εμείς τον απορρίπτουμε. Αυτός είναι ο χαραχτήρας του Θεού. Πάντα πιστός, πάντα γεμάτος αγάπη και έλεος. Πολλοί ισραηλίτες, γράφει ο απόστολος Παύλος, απόρριψαν το ευαγγέλιο κει έμειναν προσκολλημένοι στις παραδόσεις και τα διατάγματα που καθόριζε ο Ιουδαϊκός νόμος. Οι ισραηλίτες αυτοί προτίμησαν να ελπίζουν στον εαυτό τους και την απόδοση τους παρά στο έργο που έκανε ο Ιησούς Χριστός γι’ αυτούς πάνω στον σταυρό. Ο απόστολος Παύλος όμως ξεκαθαρίζει πως επειδή οι περισσότεροι ισραηλίτες απέρριψαν το έργο της αγάπης του Θεού ( που είναι ο Ιησούς Χριστός ) αυτό δεν σημαίνει ότι και ο Θεός τους απέρριψε. Οι ισραηλίτες δεν παύουν να είναι ο λαός που διάλεξε ο Θεός να εκπληρώσει την υπόσχεση της σωτηρίας του για τον άνθρωπο. Η ιστορία τους όπως αυτή καταγράφεται στην Παλαιά διαθήκη είναι σήμερα έμπνευση και μάθημα για όλους τους  χριστιανούς.  Ο απόστολος Παύλος λοιπόν γράφει στην επιστολή του ότι ο Θεός μένει πιστός στις υποσχέσεις του και ότι δεν τελείωσε με το σχέδιο του για τους ισραηλίτες. Η δική τους απόρριψη δείχνει το μεγαλείο του Θεού αφού με αγάπη και πίστη επιμένει στις υποσχέσεις του γι’ αυτούς.  Κάποιοι όμως αρέσκονται στο να πειράζουν τον Θεό και παίρνουν αυτό ως αφορμή για να συμπεράνουν: ‘ αν το κακό που κάνουμε φανερώνει την καλοσύνη του Θεού γιατί τότε να μην κάνουμε ελεύθερα το κακό, και γιατί να έρχεται καταδίκη επάνω μας για το κακό που κάνουμε ; “. Τέτοια ανώριμη συμπεριφορά φανερώνει τις κακές επιθυμίες αυτών που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.

 

 

 

 

Rate this item
(0 votes)

Σημερινό ανάγνωσμα από την Καινή διαθήκη Προς Ρωμαίους 2:1-24

Κατάκριση και Υποκρισία (1-4)!

Η ανθρώπινη υποκρισία είναι  κάτι που ο Θεός απεχθάνεται. Κατάκριση  σημαίνει περνάω κρίση ( δηλαδή καταδικάζω ). Η υποκρισία είναι αλληλένδετη με την κατάκριση γιατί ο άνθρωπος που εξασκεί κατάκριση το κάνει χωρίς συνείδηση της δικής του αμαρτίας. Ο υποκριτής άνθρωπος  βλέπει το ξυλαράκι στο μάτι του συνανθρώπου του και παραβλέπει το δοκάρι μέσα στο δικό του μάτι. Πραγματικά δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να ακούει κανείς κάποιο άνθρωπο να καταφεύγει στην κατάκριση των άλλων με σκοπό να κρύψει τα δικά του σφάλματα και λάθη. Αυτό βλέπουμε να συμβαίνει συχνά αυτή την εποχή της οικονομικής κρίσης που πολλά οικονομικά και πολιτικά σκάνδαλα αποκαλύπτονται.  Η δημόσια κατάκριση μεταξύ πολιτικών προσωπικοτήτων είναι συχνό φαινόμενο, υποκρισία που ο Θεός αλλά οι άνθρωποι που την αντιλαμβάνονται πραγματικά την απεχθάνονται. 

Είναι αλήθεια πως ο Θεός καθώς κάνει υπομονή με κάθε ανθρώπινη αδυναμία ( αμαρτία ) υπομένει και για τον υποκριτή άνθρωπο (4). Το πρόβλημα όμως εδώ είναι ότι η περηφάνια του ανθρώπου που καταφεύγει στην κατάκριση τον κάνει σκληρόκαρδο και συνεπώς λιγότερο δεχτικό στην φωνή του Θεού για μετάνοια και επιστροφή. Ας μην  καταφεύγουμε λοιπόν στην κατάκριση προσπαθώντας να υψώσουμε τον εαυτό μας στα μάτια των συνανθρώπων μας. Την αμαρτία πρέπει να είμαστε σε θέση να την αναγνωρίσουμε αλλά τον αμαρτωλό άνθρωπο χρειάζεται να τον βλέπουμε με συμπάθια και επιείκεια, όπως άλλωστε θέλουμε εμείς να μας βλέπει ο Θεός.  

 

Ανθρώπινη υπεροψία μας κρατά μακριά από τον Θεό

 

Ο Θεός βλέπει τα έργα μας, ξέρει την καρδιά και τις σκέψεις μας. Αν με επιμονή και υπομονή διαλέγουμε την υπακοή στην συνείδηση που ο Θεός βάζει μέσα μας τότε πράττουμε το καλό και μπορούμε να ελπίζουμε στην δίκαιη μισθαποδοσία του Θεού. Αν όμως γεμάτοι με υπεροψία και κατάκριση βλέπουμε τους εαυτούς μας δίκαιους και υπεράνω των συνανθρώπων μας (υπεροψία) τότε δεν έχουμε ανάγκη τον Θεό και διαλέγουμε να ζήσουμε μακριά του ( κόλαση ).  Ο άνθρωπος πολλές φορές δημιουργεί εικόνα για τον εαυτό του απ’ αυτά που οι άλλοι λένε και πιστεύουν γι’ αυτόν. Ο άνθρωπος τότε αποκτά την ψευδαίσθηση ότι επειδή είναι τακτικός στην εκκλησία της ενορίας του, επειδή κάνει ομιλίες ή επειδή ανήκει σε κάποια αδελφότητα αυτό τον κάνει πιο δίκαιο από τους συνανθρώπους του μπροστά στον Θεό ( υπεροψία). Με αυτή την σκέψη ο απόστολος Παύλος γράφει στους τότε χριστιανούς της Ρώμης τονίζοντας πως ο Θεός δεν είναι προσωπολήπτης ούτε περιορίζεται στην κρίση του από ανθρώπινους τίτλους και την ανθρώπινη δόξα. Οι τότε χριστιανοί ιουδαίοι προφανώς  πίστευαν πως υπερείχαν  απ’ αυτούς που προέρχονταν από τα υπόλοιπα έθνη (εθνικοί ) λόγο της καταγωγής και της ιστορίας τους ( υπεροψία). Άλλωστε ο Ιησούς Χριστός, ο σωτήρας του κόσμου ήταν Ιουδαίος. Στο χωρίο 11 ο απόστολος Παύλος καταδικάζει αυτή την σκέψη ανακηρύττοντας ότι ο Θεός δεν είναι προσωπολήπτης αλλά βλέπει την καρδιά κάθε ανθρώπου και κατ’ επέκταση την ζωή της πίστης και της αγάπης του όταν τον κρίνει. Αυτό που περιμένει από κάθε πιστό είναι να αναγνωρίσει την αμαρτία και με μετάνοια να δηλώσει την ανάγκη του για την σωτηρία που προσφέρει ο Θεός. Αναγνωρίζοντας τότε την σωτηρία που του χάρισε ο Θεός ενώ δεν το άξιζε είναι σε θέση να δει τον συνάνθρωπο του με επιείκεια και όχι κατάκριση. 

 

Rate this item
(0 votes)

Σημερινό ανάγνωσμα από την Καινή διαθήκη Προς Ρωμαίους 1:18-32

 

Ο Θεός φανερώνεται με την ανθρώπινη συνείδηση και την δημιουργία (18-20)

 

Παρόλο που ο Θεός είναι Πνεύμα και δεν μπορεί κανείς να τον γνωρίσει μέσα στην ανθρώπινη φυσική διάσταση ( όραση, ακοή, γεύση κ.λ.π.) φανερώνεται πνευματικά με την  ανθρώπινη συνείδηση και φυσικά με την ανθρώπινη δημιουργία. Η συνείδηση υπενθυμίζει στον άνθρωπο την ανάγκη του για τον Θεό, εμπνέει φόβο Θεού και μιλάει μέσα στον εσωτερικό άνθρωπο για το καλό  ( ότι δηλαδή είναι ο Θεός) και το κακό ( ότι δηλαδή δεν είναι ο Θεός). Επίσης ο αόρατος Θεός φανερώνει την δόξα του ( δηλαδή αυτό που πραγματικά είναι – δοκώ = νομίζω γι’ αυτό που πραγματικά είναι) μέσα από την δημιουργία του. Η δύναμη , η πανσοφία και η Θεότητα φανερώνονται τόσο παραστατικά μέσα στην δημιουργία που κάθε άνθρωπος ο οποίος βλέπει το θαύμα της δημιουργίας αλλά αρνείται να δεχτεί με πίστη τον Θεό και την αγάπη του είναι πραγματικά αναπολόγητος. Στην ενότητα απίστευτα θαύματα από την δημιουργία μπορείς να διαβάσεις κάποια παραδείγματα που μαρτυρούν το μεγαλείο του Θεού μέσα από την δημιουργία.

 

Με την ελευθερία του ο άνθρωπος επιλέγει την απόλαυση ( αμαρτία ) αντί την αγάπη του Θεού (20-32)

 

Ό άνθρωπος όμως μέσα την ελευθερία που του έδωσε ο Θεός διάλεξε να πνίξει την συνείδηση του και συνήθισε το μεγαλείο που η δημιουργία φανερώνει. Η καθημερινότητα και η συνήθεια μας κλέβουν το θαύμα της δημιουργίας ( την όραση, την ακοή μας, την γεύση την όσφρηση, την φύση κ.λ.π)  μέχρι να στερηθούμε κάτι και τότε να καταλάβουμε την αξία του. Η επιθυμία για το απαγορευμένο μας κάνει να πνίγουμε την συνείδηση μας για την πρόσκαιρη “απόλαυση”  που προσφέρει η αμαρτία. Τρέχει ό άνθρωπος τότε πίσω από ψεύτικες κοσμοθεωρίες με σκοπό να πνίξει την συνείδηση που του έδωσε ο Θεός και ελεύθερα να χαρεί την “απόλαυση” που η αμαρτία υπόσχεται. Αλήθεια η αμαρτία κρύβει απόλαυση αλλά αυτή είναι πρόσκαιρη και αποσκοπεί να δελεάσει τον άνθρωπο απομακρύνοντας τον από τον Θεό. Διάβασε περισσότερα για την αμαρτία και τα γνωρίσματα της μέσα από το άρθρο ‘ Ο κόσμος της Νάρνια‘. Ο Θεός λοιπόν επειδή είναι γεμάτος αγάπη ( και η αγάπη ποτέ δεν στερεί την ελευθερία του άλλου) παραδίνει τους ανθρώπους που τον απορρίπτουν στην επιθυμία της καρδιάς τους ( εδώ ο λόγος του Θεού αναφέρει μερικές απ’ αυτές (26-31)). Αυτό φυσικά ραγίζει την καρδιά του Θεού όπως η καρδιά ενός καλού πατέρα σπάει όταν βλέπει το παιδί του να καταστρέφει την ζωή του με τις επιλογές του, γι’ αυτό και ο Θεός δίνει αμέτρητες ευκαιρίες στους ανθρώπους που τον απορρίπτουν  ( μέσα από διάφορες καταστάσεις της ζωής ) να αναγνωρίσουν το λάθος ( την αμαρτία ) τους και να επιστρέψουν πίσω κοντά του.

 
Rate this item
(0 votes)
  1. Ακολουθήστε μας
  2. Τελευταία Σχόλια
advertisement jcsl ltd